Grafika: Adobe Photoshop

Silnik gry: HTML 5, JavaScript

Ascii-Man to zwykła platformówka z drobnymi elementami przygodowymi. W wieku niespełna 10 lat na pierwszym PC-cie (Procesor 286 16Mhz, 2MB RAM, HDD 2x20MB, Monitor Hercules, czyli bursztynowy kolor ekranu coś jeszcze przed VGA 🙂 🙂 ) planowałem zbudować grę i używając elementy kodu ASCII projektowałem w plikach tekstowych rozmaite poziomy, budowałem grafiki… Próbowałem sił w Turbo Pascal 7.0, niestety dla 10-cio latka było to za trudne. Kończyło się na wydrukach zbudowanych poziomów drukarką igłową i marzeniach jak taką grę napisać. Po dwudziestu latach mnie tknęło, aby taki plan zrealizować i z wykorzystaniem biblioteki melon.js, gdzie dopisałem własne funkcje zrealizowałem w końcu swoje skromne dziecięce marzenie. Grafika w grze oczywiście celowo wygląda tak jakby została napisana w trybie tekstowym.

Grę najlepiej uruchomić w przeglądarce Fire Fox lub Opera. W pozostałych mogą wystąpić problemy z jej poprawnym uruchomieniem.

Planowanie:1992 – 1994r.
Realizacja: 2016r.

Może zaciekawić Cię również...
2 Comments
  1. G

    Fajne! Też takie rzeczy tworzyłem, ale starałem się wdrożyć je w życie od razu. Początkowo z marnym skutkiem, potem lepszym. Pomysłów było zawsze więcej niż czasu na realizację, więc większość została niedokończona. Taka pasja… W końcu efekty tego trafiły na moją stronę gad.art.pl i tak już zostało. Dziś sam jestem dziadkiem, więc…. 😉

  2. Piotr

    Super gra, przypomina dzieciństwo i godziny spędzone nad tego typu mini arcydziełami 🙂

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit